نشست خبری بی خاصیت!

سبا محسنی‌نژاد- نشست خبری رییس‌جمهور روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه در حالی برگزار شد که بسیاری از خبرنگاران از رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه «جهان صنعت» فرصت حضور برای پرسیدن سوال از رییس‌جمهور را نیافتند، برگزاری این نشست با کلی سرو صدا و برنامه‌ریزی برگزار شد در حالی که تنها عده معدودی از خبرنگاران توانستند سوالات خود را بپرسند‌‌. کل نشست خبری در حدود یک و ساعت نیم بود و بسیاری از رسانه‌های مخالف و موافق دولت از فهرست سوال‌کنندگان توسط مسوولان رسانه‌ای دولت حذف شدند‌‌. نشست هم با سوالات معمولی و به دور از انتقاد جدی از حسن روحانی تمام شد‌‌. به عنوان خبرنگار این سوال روی دل‌مان ماند که در یک جلسه همه یا حداقل تعداد زیادی از خبرنگاران بتوانند سوالشان را از رییس‌جمهور بپرسند.
روحانی در هر تریبونی از نقد و نقدپذیری استقبال می‌کند و خودش را همچون قهرمان‌های ملی متواضع و صبور در برابر انتقادات مردم نشان می‌دهد این درحالی است که تیم رسانه‌ای او با خط زدن اسامی خبرنگاران اجازه نقد و پرسشگری را نمی‌دهد‌‌. اگر قرار است در نشست‌های خبری مهم چون نشست خبری رییس‌جمهور یکسری سوال معمولی و پیش پا افتاده پرسیده شود چرا اساسا دولت هزینه برگزاری چنین نشست‌هایی را به جان می‌خرد و هزینه‌تراشی می‌کند‌‌.
روحانی مثل چند سال گذشته در این نشست هم به کلی‌گویی روی آورد، شیوه‌ای کلیشه‌ای که فقط در هنگام انتخابات جواب می‌دهد‌‌. در شرایطی که مردم در وضعیت اقتصادی خوبی نیستند و حرف‌های مهم‌تری از رییس‌جمهور انتظار داشتند، روحانی مثل همیشه با لبخندهای تصنعی به کلی‌گویی پرداخت‌‌. شاید حالا که او می‌داند قرار نیست برای چهار سال بعدی دوباره انتخاب شود، به جای پاسخگویی به سوالات اقتصادی، آمارهایی را ارائه می‌کند که با وضعیت معیشتی مردم و واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد‌‌. به هرحال بسیاری از خبرنگاران در نشست خبری روز سه‌شنبه با سوالات اقتصادی مهم پیش رییس‌جمهور رفتند و انتظار داشتند بتوانند این سوالات را مطرح کنند، اما تیم رسانه‌ای رییس‌جمهور در نشست آن روز تنها سیاه لشکری از خبرنگاران جمع کرده بود تا در نگاه دوربین‌ها سالن‌ را پر کرده باشند وگرنه قصدی برای برگزاری یک نشست جدی در سطح ریاست‌جمهوری نداشتند‌‌.